Velkommen til Svolvær musikkforening

Svolvær musikkforening er et amatørkorps i janitsjarsjangeren som ble stiftet i 1894. Korpset har ca 35 aktive medlemmer med øvelse hver onsdag. Vi øver jevnlig hele året hver onsdag, og har alltid plass til nye medlemmer. Korpset har faste aktiviteter som vi deltar på iløpet av året, noen som verter, andre som deltakere. Blant disse kan nevnes korpskonkurransen Nordavind, Julekonsert, Møljespell og VM i skreifiske. Korpset har også deltatt i NM for janitsjar og har også vært på turer og stevner i inn og utland.

Nyttårskonsert 2020. Svolvær musikkforening med innleid dirigent Frode Sollie og konsertens tre solister, Mari Lerberg Fossum, Jardar Johansen og Brita Skare Malvik. Kveldens utmerkede konferansier var Nils j. Riedl.